Методична скарбничка

Веб ресурс НУШ

Веб ресурс НУШ

Міністерство освіти і науки України





СВЯТО НОВОГО РОКУ!
Мета. Розширювати знання учнів про традиції зустрічі Нового року. Розвивати вміння весело і цікаво проводити свято, згуртувати колектив. Виховувати дружні стосунки між учнями.
Обладнання. Для ігор м’яч та 2 апельсини, подарунки для дітей, фонограми пісень, проектор..

Хід свята

І учень.
Добрий день, шановні гості!
Наступає новий рік.
І йому м’якеньку  постіль
застилає білий сніг.
ІІ учень.
Нас чекає гарний зал,
на святковий карнавал.
Казки подих тут панує
диво всім нам подарує
ІІІ учень.
Більше жартів,більше сміху,
дозволяється у нас.
Всі танцюйте,веселіться,
бо прийшов для цього час.
ІV учень.
Казку в гості кличуть люди,
так ведеться споконвік.
День,який почнеться з чуда,
буде щедрим цілий рік

Під звуки чарівної музики до залу заходить Казка
Казка.
Десь за синіми морями,
та за темними лісами.
Серед поля,біля річки,
у хатинці невеличкій.
У хатинці непростій,
а прозорій, льодяній.
Де людей ніде нема,
там собі жила зима.
Стала вона мандрувати,
щоб у світі побувати.
І побачить, і почуть,
як там люди всі живуть.
І у місті, і в селі, і дорослі,і малі.
І у лісі всі звірята, як готуються до свята.
Як ялинки прикрашають, ігри і вірші вивчають.
Адже скоро на поріг прийде свято – НОВИЙ РІК.

Лунає музика виходить Зима
Зима.
Довго-довго мандрувала,
в гості до Вас завітала.
Щоб самій мені не сумувати,
хочу разом з вами святкувати.
Та прийшла я не сама,
я подружок привела.

Зявляються сніжинки. Танок сніжинок.
Сніжинка.
Кругом ялинки з вами
нам весело кружляти.
Тож новорічне свято
вже слід розпочати.
Зима.
Сніжиночки, подруженьки,
ви з вітром полетіть.
на свято новорічне
Діда Мороза із Снігурочкою запросіть.

Діти і Сніжинки кличуть Діда Мороза і Снігуроньку
Зима.
Не чує нас Дід Мороз, давайте станемо в хоровод і заспіваємо йому пісню «Запросини Діда Мороза»
Діти співають. З являється Дід Мороз

Дід Мороз.
Добрий день, шановні діти!
Я прийшов сумний до Вас.
Зараз лист Вам зачитаю,
Зрозумієте все враз.

Дід Мороз читає лист
Дід Мороз. «Я викрала твою Снігурку і вимагаю за неї викуп. Щоб повернути внучку ти повинен покласти під ялинку для мене всі дитячі подарунки. Інакше не побачити тобі Снігуроньки. Баба-Яга»

Дід Мороз. Як же я можу залишити дітей без подарунків, а свою внучку в небезпеці! Потрібно негайно знайти Бабу-Ягу і повернути Снігуроньку.

Зима. Дідусю, ми з дітками потанцюємо,а ти з моїми Сніжинками сходи До Баби-Яги. Може зможете її переконати відпустити Снігуроньку. Запросіть її до нас на свято.
Дід Мороз і Сніжинки виходять. 
Діти в хороводі співають пісню «Хто ступає на поріг»
З’являється Баба-Яга
Баба-Яга.
Я Баба-Яга Кістяна нога,
Розбігайтесь!
Я Баба-Яга Кістяна нога,
Всі ховайтесь!

Всі ховаються. Баба-Яга озирається довкола
Баба-Яга.
Нікого не має, усі поховались,
Без мене Ягусі на свято зібрались!

Сідає на стілець і співає
Баба-Яга.
У глушині лісовій я живу сотні літ,
У хатинці на курячій ніжці.
І ніхто не згада,що сумую одна,
сохну - в’яну, як листя на гілці.

Витирає сльози. Поки вона співає, заходить Дід Мороз і Сніжинки

Дід Мороз. Баба-яга, навіщо ти викрала Снігуроньку? Невже ти не знаєш що потрібно  розпочинати свято .Дітки чекали нас цілий рік, гарно вчилися, робили добрі справи. Я запрошую тебе до нас на свято.

Баба-Яга. Гаразд, я поверну Снігурку,після того, як дітки мої загадки відгадають.
Дід-Мороз. Дітки, ви допоможете повернути Снігуроньку? Погоджуєтесь на умови Баби-Яги?

Баба-Яга загадує загадки дітям

1. Взимку вкрили ми навкруг
Ліс ,дорогу, поле й луг.
А як сонце припече –
Ми струмочком потечем.(Сніжинки)

2. На голову тітка біла,
казанок, погляньте, вділа.
І з мітлою в ранню пору
опинилась серед двору.
Запитайте тітку,діти,
В чому буде борщ варити? (Снігова баба)

3. Ішов--- без доріг.
Де йшов—там ліг.
Лежав до весни,
навесні побіг. (Сніг)

4. Мов зелений їжачок,
має безліч голочок.
Поспішає до оселі,
в новорічні дні веселі. (Ялинка)
 


5. Хто в хурделицю зимою
ходить лісом і рікою.
Візьме палицю до рук,
Та й постукає: тук-тук? (Дід-Мороз)

6. Цілу ніч гуляє в полі
по широкому роздоллі.
Білі гори намете -
спочивати в ліс іде. (Завірюха)
Баба-Яга.
Добре дітки працювали, всі загадки відгадали.
От свято так свято, та час вже Снігурці сюди завітати.
Баба-Яга приводить Снігуроньку
Снігуронька.
Добрий день,мої малята,
гарні хлопчики й дівчата!
Добрий день, всі мами й тата,
що прийшли на наше свято!
Я із святом всіх вітаю,
зичу щастя і бажаю.
Щоб збулися ваші мрії.
світлі й радісні надії.
Щоб хороше все збулося,
І щоб добре всім жилося!

Всі стають в хоровод і співають пісню «Ой, летять сніжинки»
Зима.
У Дідуся  Мороза у торбинці
новорічні всім гостинці.
Але щоб дарунки мати,
треба в конкурсах участь брати.

Конкурс з м’ячем
Діти стають в колоні по одному ноги на ширенні плечей. Направляючий учень передає м’яч під ногами наступним гравцям. Останній гравець отримавши м’яч стає в колону направляючим і повторює теж саме. Перемагає та команда, яка впоралась з завданням раніше.

Гра-конкурс «Передай апельсин»
Дві команди стають у дві шеренги одна напроти іншої. Гравці в кожній команді, від першого до останнього, повинні передати один одному апельсин. Для цього можна користуватися тільки підборіддям або плечем. Руки знаходяться за спиною. Якщо апельсин падає, все починається з початку.

Дід Мороз. Молодці, дітки! Гарно змагались, приймали участь у конкурсах. Тепер отримайте призи.
Роздає дітям переможцям призи
Я знаю, що ви підготували для мене і гостей щедрівки і колядки.
Діти співають колядки, щедрівки заздалегідь підготовлені

Снігуронька. Дідусю,гарно в діток на святі. Ти бачиш, скільки казкових героїв сьогодні завітало до нас. А які гарні костюми одягли наші дітки. 

Дід Мороз. Так, справді, ніби в казці. Ану герої карнавалу, шикуйся на парад.

Проходить парад костюмів
Всі діти стають у коло і співають пісню «Під Новий рік»
Зима.
Скінчилось наше свято,
нам розставатись час.
Хай новий рік багатий
і щедрий йде до нас.
Баба-Яга.
Хай свято ніколи 
ваш дім не минає.
Хай радісний сміх 
ваш повсюди лунає.
Снігуронька.
Нехай негаразди
минають ваш дім.
І затишно, лагідно
буде у нім!
Дід Мороз.
Хай будуть ваші оселі,
і щасливі і веселі.
І щодня на кожнім кроці,
всім нехай щастить
В НОВОМУ РОЦІ!




Дійові особи:
1. Ведуча; 2. Бом; 3. Бім; 4. Ялинка; 5. 1-а Сніжинка; 6. 2-а Сніжинка; 7. 3-а Сніжинка;     8. Попелюшка; 9. Кнопочка; 10. Пізнайко; 11. Червона Шапочка; 12. Зима; 13. Фея;       14.Старий рік; 15. Новий рік; 16. Снігурка; 17. Дід Мороз
Ведуча: Добрий день, друзі,
З Новим роком, з новим щастям
Я вітаю знову вас.
Свято любе, свято красне.
Нам вже починати час.
Знову свято всіх нас в зал скликає,
Усмішки дітей, як мак, горять!
Що ж сьогодні тут на святі нас чекає,
Хочу вас я, друзі, запитать?
Бом: Так, у нас сьогодні-свято!
Буде музика і сміх!
Радо будемо вітати
Іменників своїх!
Бім: Хто святкує іменини?
Хто родивсь у зимні дні?
Іменниця одна –
Це красуня лісова.
Ведуча: Зелену сукню має,
Ніколи не знімає,
Один єдиний раз на рік
Зірками прикрашає.
Ну й весела ця годинка?
Відгадали? Це - …..
Усі: Ялинка!
А щоб наші маленькі друзі не сумували, запросимо їх до новорічної ялинки на святковий хоровод.
І (Хоровод)
Ялинка:
Я – ялиночка зелена,
Я – красуня лісова,
Граю срібними зірками,
Чарівними ліхтарями.
Гірлянди, буси одягаю –
На новорічне свято всіх гукаю.
1-а Сніжинка
В нас красуня лісова -
Золотиста, шаноблива,
Навіть здатна на слова.
2-а Сніжинка
Шелестить шумить гілками,
Відчува щасливу мить,
Що давно пора із нами
Хороводи їй водить!
3-а Сніжинка
Нумо, друзі, станьмо в коло,
Потанцюєм, поспіваєм,
Адже вперше, як ніколи,
Разом Новий рік стрічаєм!
ІІ (хоровод)
1-а Сніжинка
Ялиночко, ялинко!
Ось вона яка!
Пухнаста і красива!
Велика і струнка!
2-а Сніжинка
Ялинка наша пишна,
Зелена, запашна!
Прийшла ти в зал затишний,
Гарненька, як весна.
3-а Сніжинка
Щоб ялинка засіяла,
Щоб їй весело тут стало,
Скажем дружно…
Усі: Раз, два, три! Ялинко, гори!
Ялинка:
Ці гості рідко разом зустрічаються. Можливо, хтось із вас одне одного і не знають?
Тож, давайте познайомимось.
Попелюшка:
Доброго дня, а ось я –
Попелюшка чарівна,
Молода, струнка, красива,
І сувора, і примхлива.
З Новим роком всіх вітаю,
Зичу свят веселих вам,
Щастя й радості бажаю
Іменинниці й гостям!
Рік Новий іде у школу –
Заспіваєм пісню нову,
Круг ялинки ми підем – Нову пісню заведем
ІІІ (Хоровод)
До зал заходить Кнопочка і Незнайко
Кнопочка:
Я – маленька Кнопочка,
Зі святом вас вітаю!
Вам бажаю цілий рік
Радості без краю!
Зранку я причепурилась:
Новий рік стрічати, -
Весело сьогодні буде
З вами тут на святі.
Незнайко:
Аж ось де я тебе знайшов!
Не бійся ти мене.
З тобою хочу помиритись,
Ялинку привітати.
Кнопочка:
Всі чекають рік Новий,
А я жалію рік старий.
Він вже до нас не повернеться,
Бо він старим, старим зветься.
Незнайко:
Та й я до нього звик,
За рік з ним подружився
Тому, що у басейні я плавати навчився.
Кнопочка:
Але сумувати ми не будемо, краще перевіримо, як ти, Незнайко, навчився за рік рахувати.
Незнайко: Знову рахувати!
Ця дівчинка стає нестерпною! А я ще її кохаю. Поеми, вірші для неї складаю.
Кнопочка: Незнайко! Припустимо, Дід Мороз подарував тобі три апельсина.
Незнайко: А я ще з ним не зустрівся!
Кнопочка: А ти уяви, що зустрівся, і Дід Мороз подарував тобі три апельсини. А один апельсин ти віддав мені.
Скільки апельсинів у тебе залишилось?
Незнайко: Що означає – скільки залишилось? Що на них дивитись буду, чи що? Я їх відразу всі з’їм.
Кнопочка: Усе зрозуміло, - ти, Незнайко, некмітливий, рахувати зовсім не навчився. Діти підкажіть, скільки залишиться апельсинів.

Незнайко:
Не хвилюйтесь, гості!
Мами, заспокойтесь!
Сьогодні – Новорічна ніч,
Я на ялинці – просто гість.
Я обіцяю, що наступний рік,
Я буду вчитися рахувати,
А сьогодні для ялинки
Ми будемо співати й танцювати.
Дітки давайте візьмемось за ручки і поведемо хоровод
ІV (Хоровод)
(Під музику з’являється Зима і Сніжинки)
1-а Сніжинка
У санчатах з бубонцями
Прибула до нас сама
Чародійниця – зима.
2-а Сніжинка
Рукавом махнула правим –
Вбрала гай сніжком яскравим.
Лівим стиха повела –
Поле в біле зодягла.
3-а Сніжинка
Хати, котру не візьми, -
Мов казкові тереми,
А на кленах, на березах
Білий цвіт серед зими.
Зима:
Не дивуйтесь, друзі,
Див на світі нема.
Чудеса лиш приносить нам казка,
А в особі моїй вас вітає Зима, -
Зустрічайте, якщо ваша ласка!
Зима:
Імениннице Ялинко! А чому ж я не бачу на святі мою доньку Снігуроньку і Діда Мороза? Невже їх не запросили?
Ялинка: Що ти, Зимонько, я сама хвилююсь! Адже Дід Мороз повинен привезти всім нам подарунки.
Ведуча: Скільки в нас гостей! Не вистачає лише кого?
Але це не біда. Ми їх зараз покличемо. Нумо всі разом, дружно: «Діду Морозе і Снігуронько!»
(З’являються Дід Мороз і Снігуронька)
Снігуронька:
Матусю – Зимонько, я тут!
Я – володарка Сніжинок,
Королева снігова!
Пісня в лісі моя лине,
Все від пісні ожива.
Я – Снігуронька білолиця,
Від сніжинок сніг іскриться
І добрішає Зима.
Зима:
Здраствуй, моя Снігуронька!
Снігуронька: Здраствуй, матінко Зима! Здраствуйте друзі!
Зима: А чому ти без Діда Мороза?
Снігуронька: Мені здається, що він заблукав. Я дуже сумую, але сподіваюсь, що добра фея Казок допоможе нам
Яке ж свято без Діда Мороза?
Фея:
Ось тепер настав мій час! Скоро Новий рік настане,
Ми зустрінемо його славно!
Хай у новорічне свято
Буде радості багато!
Знаю ваше я бажання! Зробимо диво я звичайно,
Диво справжнє і всерйоз:
Хай прийде наш Дід Мороз!
Дід Мороз:
Добрий день, мої хороші!
Добрий день усім, усім!
Я казковий сивий дід,
Мене знає цілий світ!
Я з дарунками мандрую,
Щастя й радості всім дарую
Новий рік – чудове свято,
Побажань завжди багато.
Щиро зичу усім вам,
Щоб росли ви і міцніли,
Щоб за все, що ви робили,
Було радісно батькам!
Ведуча: Ну, раз так
Давайте, дітки, дружно
Затанцюємо танець «Страшак»
Ведуча: Дід мороз і Снігуронько дітки 1,2,3,4-х класів для вас підготували номер художньої само діяльності.
Ялинка: Продовжуємо наше знайомство. Сьогодні на наше свято завітала гостя з улюбленої казоки. Вітайте її! Червона Шапочка.
Червона Шапочка:
Загадаймо сьогодні бажання,
Загадаймо на цілий рік!
Миру, щастя для кожного дому
Від душі побажаю усім,
Щоб жилось молодому й старому
Вільно, легко у році Новім!
Ведуча: Дорогі друзі! В народі кажуть:
найкраща пісня та, яка ще не співалась;
найкраще, місто те, яке ще не збудоване;
найкращий рік той, який ще не прожитий.
Дітки а зараз кожен учень розділиться по парах і затанцюємо «Вальс на носочках»
Ялинка:
Ми давно тебе чекали,
І пісні ми заспівали
Веселись тепер на святі –
Будемо ми в ігри грати.
Ведуча: Дітки ми проведемо гру – конкурс «Капелюх»
Ви стоєте в колі, коли звучить весела музика, передаєте по черзі капелюх з голови на голову. На кому зупинилась музика, той учень виходить на середину кола. І розповідає любий вірш, скоромовку, загадку Д.М. і Снігуроньки.
Ведуча: А зараз мої хороші ми з вами будемо танцювати танець «Маленьких каченят»
Дід Мороз:
Перш ніж йти мені в далекий білий світ,
За гарні ігри й пісні подякувати слід.
Ви багато веселились, розважались, Треба з вами вже прощатись!
Снігуронька:
Почекай, Дідусю!
А хто це сумний стоїть у куточку?
Це ж Старий рік!
Старий рік:
Познайомтесь з роком Новим!
Хай сьогодні в минуле уже відійду!
Хай доспівана пісня моя,
Задоволений я, бо рік минув не дарма,
Та прощатися з вами пора.
Ви згадаєте, друзі, мене ще не раз,
Мій прощальний привіт вам усім!
Передають естафету молодшому час –
Познайомтеся з роком Новим!
Новий рік:
Я поспішав до вас і з кожним кроком.
Вітаю вашу здружену сімю!
Мене давно назвали Новим роком!
Мені із вами йти в однім строю.
Я Новий рік – бурхливий рік потік,
Я Новий рік – снага нових пісень.
Прийдешній день – чудовий день!
Дід Мороз:
У цей щедрий, добрий час
Сяють зорі на землі.
Будь господарем хорошим!
А тобі тут допоможуть –
Мають руки роботящі
Наші славнії онуки
Хай щастить тобі в усьому
І великому, й малому!
Ведуча: Ось і закінчилось свято,
Та не варто сумувати:
Через рік обов’язково
Нас чекайте в гості знову.
Ну, а зараз, дітки
Нам прощатися пора
Снігуронька: Успіхів вам та любові!
Щоб завжди були здорові!
Д.М. Хай луна веселий сміх!
Усі разом: З Новим роком вас усіх!









ЛАБІРИНТ, АБО ПРИМХИ ФОРТУНИ (ДО НОВОГО РОКУ)
Випробовувати фортуну під Новий рік особливо приємно. Оформлення. Футбольна сітка з планом лабіринту та назвою ігрової програми.

Ігровий реквізит. Гральні кубики (розмір 20'20'20), шпагат 10м, дрібні предмети - 40 шт., гумові надувні предмети - 16 шт., кеглі - 3 піт., телетайпна стрічка - 2 рулони, 8 ігрових карток (кож­ні чотири кварточки одного кольору).
Учасники програми. 16 чоловік - 4 команди (по 2 хлопчики і 2 дівчинки).
Підрахунок балів веде лічильна комісія в складі 2 людей.

ПЕРЕЛІК ІГРОВИХ ЗАВДАНЬ
1.   Інтелектуальна гра "Камінь Спотикання".
2.   Випробування в Долині Таємниць.
3.   Гра "Вибуховий пристрій".
4.   Випробування в Музичній Печері.
5.   'Трупове дихання".
6.   Конкурс "Чорна Дірка".
7.   Гра "Перестрілка".

Звучить фонограма, вихід ведучого.
Ведучий. Є на світі дивне місто - Місто дитячих усмішок. Сьо­годні я вітаю всіх його мешканців і гостей. Здрастуйте!
Чим же дивне це Місто? Тим, що кожного дня в ньому відбува­ється щось цікаве і незвичайне. В його провулках вас чекає багато таємниць і незвичайних пригод. Зустріч з ними приносить радість, усмішки, вказує шлях до успіху. В Місті є багато цікавих місць.
Це і Фонтан Свободи, Площа Злагоди, Вокзал Бажання, Прос­пект Гарного Настрою. Екскурсія по цьому Місту проводиться для
вас кожного дня. А ось сьогодні вас чекає зустріч з одним із найнес­подіваніших місць у цьому загадковому Місті. Це Лабіринт, де жи­ве її величність Фортуна.
Треба сказати, що Фортуна - пані непостійна, непередбачувана і вередлива. Часто вона змінює своє рішення, буває доброзичливою то до одних, то до інших.
Кожному з нас у житті доводиться стикатися з її примхами. Але ні­які примхи та несподіванки не страшні, якщо поряд є справжні друзі.
Музична гра "В нашому залі - всі друзі!"
Ведучий. Чи є такі сміливці, хто не побоїться пуститися зі мною в подорож по Лабіринту? Не кожному буде суджено це зроби­ти. Тих, хто відправиться зі мною в подорож, вкаже сама Фортуна.
Набір команд.
Ведучий. Наша ігрова програма проводиться у формі змагання за принципом вибування з гри команди, яка набрала найменшу кількість балів в ігровому турі. При цьому команда, яка набрала найменшу кількість балів у розминці, залишається в грі,
Ведучий представляє спеціалістів з примх Фортуни (лічильну комісію).
Ведучий. Перш ніж запросити вас в Лабіринт, я маю щастя ба­чити Фортуну. Вона повідомила мені, що на протязі всієї екскурсії буде виявляти командам знаки своєї уваги. І як запоруку прихиль­ності дає нам своїх помічників, які покажуть кількість викинутих кубиків-очок, зараховується в актив команди).
Ведучий. Ми підійшли з вами до Лабіринту - святої святих Удачі - до її дому. Непросто ввійти в храм Фортуни. ПІлях у Лабі­ринт зачинений величезним каменем. Щоб зсунути його, не потріб­на фізична сила. Фортуна сказала мені, що існує інтелектуальний код його відкриття. Для цього командам необхідно лише відповісти на питання, які прислані господаркою Лабіринту. Питання - в сту­дію! (на ігрову площадку).
Зачитуються питання. Команди на них відповідають.
Заслуховується думка спеціалістів, а також повідомляється кількість балів, набраних кожною командою.
Ведучий. Код розшифровано, камінь тепер не заважає проходу в Лабіринт. Ну ось ми з вами і в Лабіринті.
Голос Фортуни. Увага! Я рада вас вітати в Лабіринті! Для вас підготовлено багато випробувань.
' (На ігровому майданчику розсипано 40 дрібних речей. За ЗО се­кунд гравцям необхідно зібрати максимально можливу кількість предметів. Беруть участь всі учасники команд, при цьому очі у всіх закриті пов'язками).
Ведучий. Невблаганно летить час. А Фортуна знову вертить хвостом. Для нас готове нове випробування - непролазна стіна. її не обійдеш, не перестрибнеш. Єдине, що нам залишається, - це лише підірвати її при допомозі вибухового пристрою, який пані Удача приготувала для нас. Внесіть, будь ласка, вибухові пакети. (Завдан­ня гравцям: надути гумові кульки і кинути їх в зал. Потім глядачі повертають предмети командам із залу). Лунає вибух.
Ведучий. Стіна підірвана, ми з вами опинилися в галереї, де мо­жемо відпочити. Фортуна приготувала для нас подарунки. (Вики­дання кубиків).
Лічильна комісія підводить підсумки І туру і називає команду, яка вибуває з ігрової програми.
Ведучий. Не дивлячись на наші витрати, шлях ще неблизький, нам потрібно його продовжувати. Куди ж нам іти далі?
Фортуна кладе лист на стіл журі. 2.) Ведучий. Що ж на цей раз приготувала Фортуна? Ми з вами опинились в печері, де живе Музика. Умови завдання такі: необхід­но правильно визначити назви музичних мелодій, котрі зараз проз­вучать, і записати відповіді на картках. (Звучить фонограма мело­дії).
Ведучий. Фортуна знову жартує, залишивши нас у кам'яному мішку. Вхід і вихід з Музичної Печери зачинений, і нам належить його відчинити. Фортуна прислала нам ключі, повідомивши, що відчиниться печера лише сильними та спритними дітьми. ("Групо­ве дихання". Три команди розташовуються біля вершин рівносто-роннього трикутника, ребрами якого служить шпагат. Навпроти кожної команди на відстані 2м виставляється 1 кегля - ключ).
Ведучий. Настав час нашого відпочинку. Фортуна дарує нам свої подарунки. (Викидання кубиків).
Підведення підсумків.
' (На ігровому майданчику розсипано 40 дрібних речей. За ЗО се­кунд гравцям необхідно зібрати максимально можливу кількість предметів. Беруть участь всі учасники команд, при цьому очі у всіх закриті пов'язками).
Ведучий. Невблаганно летить час. А Фортуна знову вертить хвостом. Для нас готове нове випробування - непролазна стіна. її не обійдеш, не перестрибнеш. Єдине, що нам залишається, - це лише підірвати її при допомозі вибухового пристрою, який пані Удача приготувала для нас. Внесіть, будь ласка, вибухові пакети. (Завдан­ня гравцям: надути гумові кульки і кинути їх в зал. Потім глядачі повертають предмети командам із залу). Лунає вибух.
Ведучий. Стіна підірвана, ми з вами опинилися в галереї, де мо­жемо відпочити. Фортуна приготувала для нас подарунки. (Вики­дання кубиків).
Лічильна комісія підводить підсумки І туру і називає команду, яка вибуває з ігрової програми.
Ведучий. Не дивлячись на наші витрати, шлях ще неблизький, нам потрібно його продовжувати. Куди ж нам іти далі?
Фортуна кладе лист на стіл журі. 2.) Ведучий. Що ж на цей раз приготувала Фортуна? Ми з вами опинились в печері, де живе Музика. Умови завдання такі: необхід­но правильно визначити назви музичних мелодій, котрі зараз проз­вучать, і записати відповіді на картках. (Звучить фонограма мело­дії).
Ведучий. Фортуна знову жартує, залишивши нас у кам'яному мішку. Вхід і вихід з Музичної Печери зачинений, і нам належить його відчинити. Фортуна прислала нам ключі, повідомивши, що відчиниться печера лише сильними та спритними дітьми. ("Групо­ве дихання". Три команди розташовуються біля вершин рівносто-роннього трикутника, ребрами якого служить шпагат. Навпроти кожної команди на відстані 2м виставляється 1 кегля - ключ).
Ведучий. Настав час нашого відпочинку. Фортуна дарує нам свої подарунки. (Викидання кубиків).
Підведення підсумків.
' (На ігровому майданчику розсипано 40 дрібних речей. За ЗО се­кунд гравцям необхідно зібрати максимально можливу кількість предметів. Беруть участь всі учасники команд, при цьому очі у всіх закриті пов'язками).
Ведучий. Невблаганно летить час. А Фортуна знову вертить хвостом. Для нас готове нове випробування - непролазна стіна. її не обійдеш, не перестрибнеш. Єдине, що нам залишається, - це лише підірвати її при допомозі вибухового пристрою, який пані Удача приготувала для нас. Внесіть, будь ласка, вибухові пакети. (Завдан­ня гравцям: надути гумові кульки і кинути їх в зал. Потім глядачі повертають предмети командам із залу). Лунає вибух.
Ведучий. Стіна підірвана, ми з вами опинилися в галереї, де мо­жемо відпочити. Фортуна приготувала для нас подарунки. (Вики­дання кубиків).
Лічильна комісія підводить підсумки І туру і називає команду, яка вибуває з ігрової програми.
Ведучий. Не дивлячись на наші витрати, шлях ще неблизький, нам потрібно його продовжувати. Куди ж нам іти далі?
Фортуна кладе лист на стіл журі. 2.) Ведучий. Що ж на цей раз приготувала Фортуна? Ми з вами опинились в печері, де живе Музика. Умови завдання такі: необхід­но правильно визначити назви музичних мелодій, котрі зараз проз­вучать, і записати відповіді на картках. (Звучить фонограма мело­дії).
Ведучий. Фортуна знову жартує, залишивши нас у кам'яному мішку. Вхід і вихід з Музичної Печери зачинений, і нам належить його відчинити. Фортуна прислала нам ключі, повідомивши, що відчиниться печера лише сильними та спритними дітьми. ("Групо­ве дихання". Три команди розташовуються біля вершин рівносто-роннього трикутника, ребрами якого служить шпагат. Навпроти кожної команди на відстані 2м виставляється 1 кегля - ключ).
Ведучий. Настав час нашого відпочинку. Фортуна дарує нам свої подарунки. (Викидання кубиків).
Підведення підсумків.
Нагородження команди, котра вибула.
Ведучий. Ну ось, Фортуна знову вередує. Але нам необхідно іти вперед. Давайте зробимо декілька кроків. (Лунає тріск). Ведучий. Ой, що ж сталося? (Голос з-за сцени).
Фортуна. Ха-ха! Це я знову пожартувала. Ви опинилися в Чор­ній Дірі, з якої не так легко вибратись. Можете послати крик по до­помогу, котрий потоне в кам'яних стінах мого палацу-лабіринту. А взагалі, чому це я гаю час? Ось вам мій лист.
(Лист Фортуни опускається на повітряній кульці).
Ведучий розкриває лист, в якому описані умови конкурсу "Чорна Дірка". У кожної команди є рулон телетайпного паперу.
Завдання. Швидко і якомога щільніше обмотати за ЗО секунд свого капітана. А потім капітану необхідно якомога швидше звіль­нитися зі свого "кокона".
Ведучий. Ось ми з вами і вирвались з Чорної Дірки. Я ж гово­рив вам, що друзі виручають із будь-яких бід. Як мені здається, ми з вами біля самого виходу з Лабіринту. Але він завалений камінця­ми. Нам необхідно його звільнити.
Конкурс "Перестрілка".
В кожної команди по 8 надувних предметів.
Завдання. За 15 секунд необхідно звільнити свою ігрову площад­ку від предметів, перекинувши їх на територію противника. Коман­да, на чиїй території залишиться менше предметів, - переможиця.
Ведучий. Саме зараз настав час, коли Фортуна остаточно назве переможців.
(Викидання кубиків).
Підведення підсумків. Нагородження команд-фіналістів.
Ведучий. Підійшла до кінця наша екскурсія по Лабіринту Уда¬чі. Фортуна виявилась переможеною вашою наполегливістю, си¬лою, спритністю та дружбою.
(Пісня "Балада про галузку" С.Нікітіна, Ю.Мориць).
Шкала оцінки конкурсних завдань.
"Камінь Спотикання" - за кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
"Долина Таємниць" - кількість зароблених балів відповідає кількості зібраних предметів.
"Вибуховий пристрій" - команда, яка першою отримує пред¬мети із залу, також отримує 5 балів.
"Музична Печера" - за кожну правильно названу мелодію ко¬манда отримує 1 бал.
"Групове дихання" - команда, яка першою дістала ключ-кег-лю, отримує 5 балів.
"Чорна Дірка" - 5 балів отримує команда, яка першою обмотає капітана, а також капітан, який звільнився швидше за інших.
"Перестрілка" - команда, на чиїй ігровій території залишиться менше предметів, отримує 5 балів.



ЧУДОВИЙ БАНТИК

Ігровий реквізит: 4 довгих стрічки, олівці, папір.

ПЕРЕЛІК ІГРОВИХ ЗАВДАНЬ
1.   Конкурс бантиків.
2.   Гра «Буріме».
3.   Конкурс «Бантик майбутнього».
4.   Конкурс реклами.
5.   Пісенний конкурс.
6.   Танцювальний конкурс.

Зал святково прикрашений бантиками.
Гостей зустрічає Мальвіна і Буратіно. Вони ведучі вечора. З за лу лунає голос:
- Проходять до залу тільки з бантиками, як дівчатка, так хлопчики.
(Звучить пісня "Дитинство моє").
- Сонячний зайчик і коник, що скаче,-Дитинство моє. Світ із любові і сни кольорові -Дитинство моє.
З ярмарку пряник і молодість мами -Дитинство моє.
Приспів: Дзинь-дзень - день молодий, Дзинь-дзень - дощ по воді, Дзинь-дзень - даль виграє, Дзинь-дзень - дитинство моє.
Верби, тополі і стежка у полі -Дитинство моє.
Тиша, і трави, і добрий журавлик -Дитинство моє. Світлі арелі і думи веселі -Дитинство моє.
Що не вернути, повік не забути -Дитинство моє. Приспів.
Буратіно. Добрий день, дорогі друзі! Мальвіна. Добрий день, любі хлопчики та дівчатка! Буратіно. Сьогодні ми завітали до вас на свято з нашої казкової країни.
Мальвіна. Але не просто завітали, а принесли вам казковий пи¬ріг, який для вас спекла Білосніжка. А хочете знати, що він в собі містить?
Буратіно, 45 хв. сміху, 40 хв. конкурсів, 45 хв. задоволення і тиждень гарного настрою!
Мальвіна. А для ще кращого задоволення давайте всі хором дружно скажемо, яка ж зараз в нас програма?
Всі хором: "Чудовий бантик".
Буратіно. Так, гарно. Здається, між вами є багато людей, які слідкують за своїм гардеробом, а ще я відчуваю, що ми сьогодні гарненько посвяткуємо. А для впевненості потрібно перевірити, як ви вмієте зав'язувати бантики.
Мальвіна. У нас є 4 команди (називає їх). З кожної команди потрібно по 1 учаснику, а це мають бути обов'язково хлопчики. От¬же, ми оголошуємо І конкурс.
Буратіно. А перший конкурс такий: потрібно ось цим дівчат¬кам заплести коски і зав'язати бантики.
Мальвіна. Отже, найкраще зав'язав бантик а це означає, що його команда одержує 1 бал.
Буратіно. А наша програма продовжується, і наступний кон¬курс називається "Буріме".
Тобто, вам потрібно скласти віршик за поданими останніми словами рядків.
Для команд ... і...: фантик, бантик, тримати, в'язати.
А для команд ... і...: бантик, в'язати, гадати, фантик.
 Враховується винахідливість, швидкість і оригінальність. Мальвіна. Найкращий вірш у команди    вона отримує 1 бал. А наш наступний конкурс "Бантик майбутнього". Буратіно. У вас у кожного на столі є олівці і папір, ви повинні за 5 хв намалювати бантик майбутнього.
Мальвіна. Найкраще з цим завданням справилась команда вона отримує 1 бал.
Буратіно. А знаєте, чомусь зараз бантики не такі вже й попу¬лярні. А як би вони прикрашали дівчат! Тож вам таке завдання: зро¬бити рекламу бантика. Вам на це завдання дається 5 хв.
Мальвіна. Найкраща реклама була у команди ... Вона отримує 1 бал. Ми сподіваємось, що після цієї реклами дівчатка із задово¬ленням знову носитимуть бантики.
Буратіно. А зараз ми вам пропонуємо трохи відпочити і послу¬хати пісню у виконанні групи "Бременські музиканти". Пам'ятаєш, татку, Я була маленька. Бантики в'язав ти Донечці рідненькій. Так гарно вуязав ти Бантики біленькі Доні своїй любій, Донечці рідненькій. Підросла я, татку, Стала вже доросла. Бантики красиві Пам'ятаю й досі. Й донечці своїй я, Донечці маленькій, Бантики зав'яжу, Як вона - гарненькі. Мальвіна. Ну що, сподобалась вам пісня? А чи не зустріли ви в ній щось знайоме?
Буратіно. Ця пісня стала сигналом конкурсу "Пісня про бан¬тик". Потрібно на музику будь-якої популярної пісні скласти пісню про бантик. Тобто має бути пісня, подібна до тієї, що ви почули. На це завдання дається 15 хв.
Мальвіна. Найкраща пісня була у команди ... Вона отримує 1 бал.
 Буратіно. І останній конкурс - "Найкраще запрошення до тан¬цю з бантиком".
Мальвіна. А це означає, що коли зазвучить музика, то одному хлопчику з кожної команди потрібно підійти до дівчинки і у віршо¬ваній формі запросити до танцю. На це завдання вам дається 10 хв.
Буратіно. Отож, найкраще запрошення було у хлопчика з ко¬манди ... Тому ця команда отримує 1 бал.
Мальвіна. А зараз ми підіб'ємо підсумки.
Отож, переможцем стала команда ... Ми вам даруємо ось цей великий голубий бант. Нехай він стане символом дружби і перемо¬ги вашої команди. Всі інші команди теж були активними. А зараз ми з вами прощаємось. До побачення!
Буратіно. І останній конкурс - "Найкраще запрошення до тан¬цю з бантиком".
Мальвіна. А це означає, що коли зазвучить музика, то одному хлопчику з кожної команди потрібно підійти до дівчинки і у віршо¬ваній формі запросити до танцю. На це завдання вам дається 10 хв.
Буратіно. Отож, найкраще запрошення було у хлопчика з ко¬манди ... Тому ця команда отримує 1 бал.
Мальвіна. А зараз ми підіб'ємо підсумки.
Отож, переможцем стала команда ... Ми вам даруємо ось цей великий голубий бант. Нехай він стане символом дружби і перемо¬ги вашої команди. Всі інші команди теж були активними. А зараз ми з вами прощаємось. До побачення!

    Відкритий урок




Тема: закріплення вивченого. Розв’язування прикладів (віднімання і додавання з переходом через десяток), розв’язування задач. Периметр многокутника.
Мета:
-формування предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів з теми «Віднімання в межах 100 з переходом через розряд»; сприяти розумінню школяра понять віднімання і додавання одноцифрового числа від двоцифрового, повторити структурні елементи задачі; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі, розв’язувати  різними способами; знаходити невідомий доданок, від’ємник, зменшуване; обчислювати вирази, розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне.
- формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися: розвивати вміння організувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
Комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів.
Соціальної: розвивати вміння працювати в парах, почерзі, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.
Міжпредметні зв’язки: праця, анг.мова, Я у світі (пропедевтика)



І. Вступна частина
1. Організація класу (слайд 1)
У класі стало тихенько,
усі сидять рівненько,
Вчитель до вас усміхається,
Наш урок розпочинається

2. Емоційне налаштування (слайд 2)
- Я бачу вашу готовність до уроку. Це не лише порядок на парті, а й наше налаштування. Який має бути настрій? Щоб будь-яка справа була успішною, щоб були гарні результати і при цьому все вдавалося досить легко , нам потрібний який настрій? Покажіть свою емоцію (вираз обличчя). А тепер виберіть на слайді.
- Тож давайте цим позитивом зарядимо також і наших гостей.
ІІ.1. Актуалізація опорних знань ( з використанням прийому «Інтрига») (слайд 3)
- Тож почнемо ми сьогодні урок, але незвичайний. Ми погуляємо країною … емоджі – Текстополісом.  Памятаєте головних героїв? ( ДАЙПЯТЬ, Принцеса і Нутаксобі-Джим). Саме з ними ми виконаємо повторення математичних знань з гарним настроєм, бо це знає муві-емоджі – енергійний, позитивний, оптимістичний.
2. Усні обчислювання  (бліц-задачі) (слайд4)
- Прокидаємося із сонечком ми і муві-емоджі. Він задає питання і, якщо правильна відповідь, з’являється сонечко. Щоб я побачила чи правильна відповідь – ви мені будете пускати сигнали-емоджі, які ми виготовили на уроці праці:
1). 5 емоджі пішли працювати в свої ячейки і їх там стало 12. Скільки вже було в своїх ячейках емоджі?
2) Хлопчик Алекс відправив дівчинці 11 емоджі, а вона йому лише 4 у відповідь. На скільки більше відправив Алекс емоджі?
3) Алекс показав другу 7  нових емоджі, а той йому – таку ж кількість показав. Скільки всього нових емоджів з’явилося?
4). У телефоні Алекса 6 ігор, а у його  друга – на 7 ігор більше. Скільки ігор у друга?
5). У телефоні Алекса 14 улюблених смайликів, а у його подружки на 5 менше. Скільки їх у подружки?
6). Найчастіше Алекс використовує 15 емоджі. Зних муві – 8 штук. А скільки звичайних?
3. Розвязування прикладів «ланцюжком» ( по рядах) (слайд 5)
- Всі прокинулися, але нам потрібно потратитпити до їхньої країни, щоб розпочати гру. Але ай фони заблоковані. Треба підібрати графічний ключ за допомогою математичного ланцюжка. Перший ряд розблоковує Принцесу, другий- Муві, а третій Дайпять. Заходимо у телефон і записуємо сьогоднішнє число.
4. Усне опитування.
- Поки телефон рухається поряду ми запишемо число і класно робота у зошитах і дамо відповідь на деякі математичні значення. (як називають числа при додаванні, як знайти зменшуване, що таке периметр……)
5. Каліграфічна хвилинка (слайд 6)
-       У нас уторилися числа 1 0 2 . Це наші Буратіно, бублик і лебідь – нагадайте, як вони розміщуються привильно у клітинці.
-       Скажіть які двоцифрові числа можна утворити з цих цифр? Які трицифрові? Які круглі? Які парні?
6. Заповнення таблиць. (слайд .7)
_ ми дісталися до Текстополісу і наші друзі вирішили з нами пограти і позадавати різні запитання. Заповніть таблицю на знаходження невідомого зменшуваного, від’ємника, доданка.
7. Розв’язування рівнянь.
- Знання, які ви показали в попередньому завданні від Муві, знадобляться при виконання завдань від Дайпять.(слайд 8)
ІV. Руханка з емоджі
V. Задача. (слайд 9)
- Принцеса побачила які ви вправні і вирішила з вами не гратися, а попросити реальної допомоги. Вона хоче зробити свій будинок більш затишним і їй треба порізати тканину. Відкрийте в підручниках Задачу 258 і прочитайте її. (Діти розв’язують задачу)
VІ . Геометричний матеріал. Робота в парах. (слад 10)
-       На що схожа відрізана частина? (на прямокутник) Що таке прямокутник? Чи можна назвати його багатокутником?
-       - На партах візьміть конверти і складіть з частинок прямокутник. Знайдіть периметр прямокутника.

VІІ. Рефлексія. ( мікрофон) (слайд 12)
(слайд 13)  - Який настрій в кінці нашого уроку?
Залишайтеся в гарному))




     
  
2.




















Немає коментарів:

Дописати коментар